Nyhedsmedier verden over arbejder på at blive bedre til at fortælle med billeder. Med fotos, illustrationer, infografik, video, farver, symboler og tegn.
De visuelle virkemidler kan gøre en journalistisk historie mere interessant og nemmere at forstå.
Men de indgår i et kompliceret samspil. Denne bog viser hvordan du får samspillet til at fungere ...
Læs mere
Nyhedsmedier verden over arbejder på at blive bedre til at fortælle med billeder. Med fotos, illustrationer, infografik, video, farver, symboler og tegn.
De visuelle virkemidler kan gøre en journalistisk historie mere interessant og nemmere at forstå.
Men de indgår i et kompliceret samspil. Denne bog viser hvordan du får samspillet til at fungere og undgår at det ender i forvirrende effektjageri.
Visuel journalistik indeholder både en teoretisk del og en praktisk gennemgang af de visuelle redskaber, og den viser, hvordan de bruges rigtigt og forkert med stribevis af eksempler fra Danmark og verden. Bogen forklarer også, hvordan den visuelle journalistik kan blive en integreret del af det redaktionelle arbejde i historier, hvor ord, billeder, grafik og layout spiller sammen.
På enhver medieplatform.
Forlag:
Ajour
Sprog:
Dansk
Skjul beskrivelse