Den danske oplevelsesøkonomi | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Den danske oplevelsesøkonomi

- afgrænsning, økonomisk betydning og vækstmuligheder

Del af serien Imagine..

Rapporten indkredser og definerer begrebet oplevelsesøkonomi, ligesom den diskuterer begrebet fra en økonomisk synsvinkel.

  • Hvordan kan oplevelsesøkonomi defineres?
  • Hvad er en oplevelse?
  • Hvad er sammenhængen mellem oplevelse og økonomisk værdiskabelse?
  • Er det muligt at definere oplevelsesøkonomien med udgangspunkt i en række sektorer eller...
Læs mere

Rapporten indkredser og definerer begrebet oplevelsesøkonomi, ligesom den diskuterer begrebet fra en økonomisk synsvinkel.

  • Hvordan kan oplevelsesøkonomi defineres?
  • Hvad er en oplevelse?
  • Hvad er sammenhængen mellem oplevelse og økonomisk værdiskabelse?
  • Er det muligt at definere oplevelsesøkonomien med udgangspunkt i en række sektorer eller områder, og hvad skal i givet fald være kriteriet?

Desuden diskuterer rapporten, hvad der karakteriserer og driver udviklingen i oplevelsesøkonomien, herunder udviklingen i indkomsten og de relative priser, den teknologiske udvikling samt den stigende globalisering og internationalisering, ligesom udviklen i forbruget af oplevelser belyses.

Forlag: SL-forlagene
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2008), 
201 sider
Vejl. Pris
249,-
ISBN 9788770710015

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.