Kom ud over rampen | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Kom ud over rampen

Effektiv formidling, content marketing og kommunikation

Der er masser af faglig formidling og kommunikation i magasiner og fagblade, på museer og udstillinger, på hjemmesider, i apps, i oplevelsescentre, i personlig rådgivning, i tv-udsendelser og i kampagner.

På trods af omfanget af faglig formidling i praksis er området overraskende uopdyrket, når det gælder fælles teorier og modeller at arbejde...

Læs mere

Der er masser af faglig formidling og kommunikation i magasiner og fagblade, på museer og udstillinger, på hjemmesider, i apps, i oplevelsescentre, i personlig rådgivning, i tv-udsendelser og i kampagner.

På trods af omfanget af faglig formidling i praksis er området overraskende uopdyrket, når det gælder fælles teorier og modeller at arbejde efter. Det gør denne bog noget ved.

Med fokus på faglig formidlings effekter præsenterer Jan Felland en række nye strategiske modeller til den overordnede planlægning, uanset om indholdet er viden, kultur, oplevelser, information, forskning, kunst eller andet.

Med sine mange nye indsigter, teorier, cases og modeller er bogen både en grundbog og en værktøjskasse til de centrale overvejelser omkring fx målgrupper, fagligt vs. populært samt valg af indhold og form. Bogens modeller kan bruges til at tilrettelægge indhold, så brugerne bliver opmærksomme på det, motiveres og bliver klogere (eller ændrer holdning og adfærd), og de kan bruges til at vurdere og optimere eksisterende faglig formidling for at afdække helt nye målgrupper og potentialer.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
1. udgave (2014), 
210 sider
Vejl. Pris
60,-
ISBN 9788759319895
E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2014), 
210 sider
Vejl. Pris
207,-
ISBN 9788759321447

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

FORORD 11

VELKOMMEN 11

BOGENS AFGRÆNSNING OG BRUG 13

BOGENS LÆSERE 14

BOGENS OPBYGNING 15

TERMINOLOGI 15

RINGER MAN IKKE BARE TIL ET BUREAU? 16

TAK 16

FEEDBACK 17

 

KAPITEL 1 · INTRODUKTION 19

EFFEKTER 21

FAGLIGHED OG VIDEN 27

FORMIDLING 30

DEFINITION PÅ EFFEKTIV FAGLIG FORMIDLING 35

EKSISTERENDE KOMMUNIKATIONSMODELLER 39

AMAARR-MODELLEN 41

 

KAPITEL 2 · ATTENTION SE MIG! 47

BLIV OPDAGET 49

KEND DIN MÅLGRUPPE 50

KONSUMENTER, DISPONENTER OG INFLUENTER 51

EKSISTERENDE OG NYE RELATIONER 54

EN NY METODE TIL MÅLGRUPPEBESKRIVELSE 54

OPDEL EFTER FORHÅNDSMOTIVATION 57

FORHÅNDSMOTIVATION I PRAKSIS 68

LØBENDE ATTENTION 70

VIDEN OM MÅLGRUPPEN 70

BRUG PARTNERE 71

 

KAPITEL 3 · MOTIVATION ØNSK MIG! 73

MOTOREN BAG DET HELE 75

RELEVANS 76

INVOLVERING 83

NUDGING 87

UNDERHOLDNING 94

TROVÆRDIGHED 106

BUDSKABET 111

 

KAPITEL 4 · ACTION VÆLG MIG! 119

DON T MAKE ME THINK 121

VIDEN SOM PRODUKT 121

CALL TO ACTION 125

BESLUTNINGERNES PARADOKS 126

 

 

KAPITEL 5 · ASSIMILATION FORSTÅ MIG! 131

AT BLIVE KLOGERE 133

VIDENSPRODUKTETS BYGGEKLODSER 136

INDHOLD 138

FORMAT 141

STIL 154

VIRKEMIDLER 157

DISTRIBUTION 167

 

KAPITEL 6 · REACTION BRUG MIG! 171

MANGE TYPER REAKTIONER 173

FEEDBACK 174

SUPPLERE MED EGEN VIDEN 177

MÅLING AF EFFEKT 177

SKAB AMBASSADØRER 183

FORTÆL OM SUCCESERNE 184

 

KAPITEL 7 · RELATION HUSK MIG! 187

HOLD KONTAKTEN VED LIGE 189

FORLÆNGET VÆRDI 189

LØBENDE RELATION 190

IKKE SORT/HVIDT 194

HOLD OVERBLIKKET 194

 

BILAG 197

Bilag A: Tjekliste 199

Bilag B: Anbefalet læsning 203

Bilag C: Litteraturliste 205

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.