Delta 2.0 | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Delta 2.0

- fagdidaktik 1. - 10. klasse

DELTA 2.0 er en ny og helt opdateret udgave af Delta, der i ti år været brugt i matematiklærernes grund-, efter- og videreuddannelse.

DELTA 2.0 er del af serien MATEMATIK FOR LÆRERSTUDERENDE.

Ud over DELTA 2.0 består serien af fem bøger med fokus på matematisk indhold: to om Tal, algebra og funktioner, to om Geometri og en om Stokastik, hvortil...

Læs mere

DELTA 2.0 er en ny og helt opdateret udgave af Delta, der i ti år været brugt i matematiklærernes grund-, efter- og videreuddannelse.

DELTA 2.0 er del af serien MATEMATIK FOR LÆRERSTUDERENDE.

Ud over DELTA 2.0 består serien af fem bøger med fokus på matematisk indhold: to om Tal, algebra og funktioner, to om Geometri og en om Stokastik, hvortil kommer en bog om elever med særlige behov i matematikundervisningen. Bøgerne i serien er et ambitiøst forsøg på at sammentænke de matematikfaglige aspekter af læreruddannelsen med fagdidaktiske og professionsrettede overvejelser.

DELTA 2.0 er seriens almene fagdidaktik. Der er også fagdidaktiske overvejelser i de øvrige bøger i serien, men de er knyttet til specifikt matematisk indhold. DELTA 2.0 behandler mere generelle matematikdidaktiske problemstillinger såsom læringsteoretiske overvejelser i forbindelse med matematik, centrale aspekter af det at undervise i matematik og digitale teknologier som værktøj til at støtte elevers faglige læring af matematik.


Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover m. flapper)
2. udgave (2018), 
519 sider
Vejl. Pris
498,-
ISBN 9788759331552

Anmeldelser

Underviser

"Bogen er velegnet til fagdidaktiske diskussioner i Matematik som er det fag jeg underviser i. Det er bl.a de mange gode diskussionsopgaver og elev/lærer-dialoger der gør den velegnet, også fordi nogle af de teoretiske afsnit dermed bliver mere "spiselige". Det er en stor fordel at der er kommet et kapitel med afsnit om Digitale teknologier." - Vibeke Thielsen,... Læs mere

Underviser

"Bogen er velegnet til fagdidaktiske diskussioner i Matematik som er det fag jeg underviser i. Det er bl.a de mange gode diskussionsopgaver og elev/lærer-dialoger der gør den velegnet, også fordi nogle af de teoretiske afsnit dermed bliver mere "spiselige". Det er en stor fordel at der er kommet et kapitel med afsnit om Digitale teknologier." - Vibeke Thielsen, Matematikunderviser, UC SYD Læreruddannelsen

Skjul beskrivelse

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord til 2. udgave 11

Indledning 15

1 Matematik, matematiklæring og matematikundervisning 23

DEL I · LÆRING AF MATEMATIK

Introduktion 57

2 Læring som tilegnelse 63

3 Læring som deltagelse 91

4 Socialkonstruktivisme et alternativ til tilegnelse og deltagelse 137

DEL II · UNDERVISNING I MATEMATIK

Introduktion 179

5 Matematikundervisning 183

6 At arbejde med oplæg til elevaktivitet 211

7 Kommunikation og ræsonnement i matematikklasserum 239

8 Lærersamarbejde og planlægning 303

9 Evaluering i matematikundervisning 363

DEL III · DIGITALE TEKNOLOGIER

Introduktion 419

10 Teoretiske perspektiver på elevers læring af geometri medieret af DGS 421

11 Regneark og Tinkerplots i algebra og stokastik 449

12 CAS og algebraiske ræsonnementer 471

13 Elektroniske træningsdatabaser 489

Referencer 500

Stikordsregister 515

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.