Bogcover til Interfacedesign
Kig i bogen

Interfacedesign

Fra idé til digital prototype

Du kender nok frustrationen ved websites og apps, hvor interfacet er så besværligt at bruge, at du opgiver det, du ville. 

Omvendt er der tilfredsstillelsen, når interfacet er så intuitivt og enkelt at bruge, at det føles, som om det er skræddersyet til en. Interfacedesign – Fra idé til digital prototype lærer dig at designe et interface, der “føles rigtigt” for brugeren.

I bogen deles designprocessen op i fem trin, der sikrer, at du får forholdt dig aktivt til de problemstillinger, der er særligt afgørende i forhold til interfacedesign, og samtidig sørger for, at du som designer får brugt dine ressourcer mest effektivt. Du lærer bl.a. at arbejde med idé- og konceptudvikling, skitsering, brugerflows, wireframes, typografi, farver, navigationsdesign og digitale prototyper.

Bogen henvender sig til kommende og nuværende multimediedesignere, webdesignere, interaktionsdesignere, grafiske designere, UI-/UX-designere, frontend-udviklere og andre, der arbejder med visuelt design og design af digitale brugeroplevelser.

2. udgave er gennemrevideret med nye eksempler og indeholder et nyt kapitel om test af interfaces.

Køb bogen

  • Bog (Softcover m. flapper)
    2. edition (2024), 296 pages
    ISBN: 9788759342589
    Academic Books
    308,-
    Buy this product
  • E-bog (Vitalsource bookshelf)
    2. edition (2024), 296 pages
    ISBN: 9788759344330
    Academic Books
    279,-
    Buy this product

Anmeldelser

Underviser


Indholdsfortegnelse

Bogens hensigt og opbygning 7
Introduktion 9

Indsigt
1. Målstyret design 19
2. Brugerne 27
3. Afsenderidentitet 37
4. Budskab 47
5. Output: Design brief 53

Koncept
6. Idéudvikling 59
7. Skitsering 67
8. Indhold først 75
9. Flow 87
10. Output: Sketchboards 95

Layout
11. Format 101
12. Sidestruktur 115
13. Grid 127
14. Output: Wireframes 139

Æstetik
15. Det smukke 147
16. Typografi 159
17. Farver 171
18. Billeder og grafik 187
19. Output: Style tiles 195

Interaktion
20. Tankeløs handling 203
21. Navigationsdesign 213
22. Simplificering 229
23. Input og feedback 237
24. Animation 249
25. Output: Digital prototype 255
26. Test 265

Referencer 281
Stikordsregister 291

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig!

Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk