left side
Search Content section
Medier, kommunikation, journalistik
Seriens formål er at præsentere læseren for den nyeste forskning og aktuelle tendenser inden for serietitlens brede felt. Bøgerne kan bruges af forskere og professionelle fagfolk, og de er skrevet på en måde, så de også er velegnede til brug i undervisning og vejledning på overbygningsuddannelser.
Serien dækker såvel de journalistiske professionsuddannelser som specialiserede overbygnings-/efteruddannelsesfag i IT, informationsvidenskab, medier, samt fag med fokus på professionel-, strategisk og intern kommunikation.
I serien udgives både dansk- og engelsksprogede bøger om kommunikation og medier, og de kan udgives enten til salg eller som open access. Bøgerne udgives både på tryk og digitalt.
Vi modtager gerne uopfordrede manuskripter, og du er velkommen til at kontakte redaktionschef Henrik Schjerning for nærmere information om krav til serien.
Bogserien er med på den bibliometriske forskningsindikators autoritetsliste (niveau 1), og alle bøger i serien gennemgår en grundig review-proces. Da der er tale om en bogserie, vil et kapitel i en antologi i denne serie give 1 point i den bibliometriske forskningsindikator. En monografi vil udløse 5 point.
Serieredaktører er Stig Hjarvard (KU), Lisbeth Klastrup (ITU) og Henrik Schjerning (Samfundslitteratur).
Sidebar section
Er du underviser ?
Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve
Kontakt forlaget
Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.
Læs om vores persondatapolitik.