Den kommunikerende organisation | Samfundslitteratur

Søgefelt

Search Content section

Den kommunikerende organisation

search Kig i bogen
- virksomheden i samfundet
30/1 2013 | Samfundslitteratur
Tidligere lå virksomhedens legitimitet i fælles normer, kontrol og central regulering via lovgivningen. I dag må virksomheden begrunde og berettige sig i legitimeringsprocesser præget af flydende,...
- mellemlederes kommunikative arbejde med at skabe ledelsesrum og ledelsesret
26/4 2010 | Samfundslitteratur
Mellemlederen er centrum for al aktivitet i sin afdeling, men må samtidig referere til og stille alle mulige aktører - både inden for og uden for afdelingen - tilfreds. Mie Femø Nielsen viser med...
search Kig i bogen
- mellemlederens kommunikative arbejde med værdier og kulturskabelse
26/4 2010 | Samfundslitteratur
Det er en udfordring for alle ledere at skabe fælles fodslag blandt medarbejderne. Og det er en udfordring at skabe en stærk strategi, der kan rykke organisationen i den rigtige retning og i...
5/3 2010 | Samfundslitteratur
Cases til strategisk public relations stiller skarpt på nogle af de udfordringer, som PR-faget møder i sin praktiske udfoldelse. De enkelte cases følger kapitlerne i Håndbog i strategisk public...
search Kig i bogen
22/12 2009 | Samfundslitteratur
Effektive public relations er en nødvendig forudsætning når virksomheder, organisationer og myndigheder skal navigere i et ofte komplekst og konfliktfyldt krydsfelt af både modstridende og...
19/9 2009 | Samfundslitteratur
Intern kommunikation under forandring giver en teoretisk og praktisk indføring i de tekster, genrer og kommunikationsformer, som den interne kommunikation i private og offentlige virksomheder eller...
5/1 2009 | Samfundslitteratur
Her er ordet givet til nogle af landets førende kommunikationsforskere fra universiteter og handelshøjskoler. Ordet er frit - kun omdrejningspunktet har ligget fast, nemlig at artiklerne skulle...
Webretorik i politiske kampagner, blogs og wikis
18/11 2008 | Samfundslitteratur
At kommunikere overbevisende handler ikke bare om, hvad der bliver sagt, eller hvordan det siges, men også om hvem der siger det. Sådan lyder lærdommen fra den klassiske retorik og begrebet om...
- kommunikation i faglige tekster
28/9 2007 | Samfundslitteratur
Sprog på arbejde giver det overblik og de redskaber, der skal til for at hjælpe med at højne kvaliteten i kommunikationen. Det er uanset, om det drejer sig om den tekniske systemdokumentation,...
- når virksomhedens image og omdømme er truet
20/4 2007 | Samfundslitteratur
Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner...
- brevet i organisationskommunikationen
26/3 2004 | Samfundslitteratur
Den forsømte kommunikation stiller skarpt på brugen af breve i danske organisationer - hvad er overhovedet et godt brev? Hvordan bruges brevet? Og ikke mindst; hvad skal der til for at gøre brevene...
- fra hyldesucces til styringsdokukment
18/7 2003 | Samfundslitteratur
Kommunikationspolitikker giver svar på, hvordan en organisation kan arbejde med en kommunikationspolitik, så resultatet bliver et effektivt og brugbart udviklingsredskab. Som den første bog om...
- systemteoretiske analyser
16/6 2003 | Samfundslitteratur
Organisationsforskningen har de senere år beskæftiget sig med kommunikation som ét aspekt blandt andre, men denne bog går mere radikalt til værks. Bogens udgangspunkt er, at organisationer kun er...
- kvalitetsstyring og måling
29/8 2002 | Samfundslitteratur
Strategisk kommunikation beskriver kvalitetsstyring og måling af kommunikation som aktiviteter, der på hver sin måde kobler virksomhedens kommunikationsarbejde sammen med den overordnede strategi og...
- organisationers troværdighed på hjemmesider
11/2 2002 | Samfundslitteratur
Ofte blotter hjemmesider virksomhederne bag, og troværdigheden sættes over styr. Set gennem nettet stiller ind på de kommunikationsvilkår, der gælder på nettet, og ser på, hvad de kræver af...
- pr for viderekomne
16/3 2001 | Samfundslitteratur
Profil og offentlighed giver svar på en række væsentlige spørgsmål om public relations: - Hvordan bliver en ekspert italesat i medierne? - Hvordan bliver en stor servicevirksomhed castet i medierne...
29/11 2000 | Samfundslitteratur
Forandringskommunikation lægger op til debat om kommunikationens potentiale som ledelses- og forandringsredskab. Mange virksomheder gennemfører i disse år værdibaserede forandringsprojekter, dvs....
- introduktion til PR
Public Relations-praktikere drøfter dialog og proaktivitet. Inden for Issues Management beskæftiger man sig med issues. Journalister opererer med kilder og nyhedskriterier. Filosoffer diskuterer etik...

Sidebar section

Er du underviser?

Få fagligt nyt direkte i din indbakke!
Læs om vores nyhedsbreve

Kontakt marketing

Så hører vi gerne fra dig!

Kontakt

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.