Medie- og kommunikationsleksikon | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Medie- og kommunikationsleksikon

Søren Kolstrup (red.), Gunhild Agger (red.), Per Jauert (red.) og Kim Schrøder (red.)

"Medie- og kommunikationsleksikon er et fremragende og tiltrængt videnskabeligt opslagsværk af høj, høj klasse." - Politiken

Medie- og kommunikationsleksikon er på få år blevet en uomgængelig klassiker med mange artikler om centrale begreber, teorier, metoder, fænomener og forskere inden for medieteori, mediehistorie,...

Læs mere

"Medie- og kommunikationsleksikon er et fremragende og tiltrængt videnskabeligt opslagsværk af høj, høj klasse." - Politiken

Medie- og kommunikationsleksikon er på få år blevet en uomgængelig klassiker med mange artikler om centrale begreber, teorier, metoder, fænomener og forskere inden for medieteori, mediehistorie, organisationskommunikation, kommunikationsteori, fortælleteori, journalistik, diskursteori, digitale medier, sociale medier, mediesociologi, receptionsanalyse, visuel teori, lingvistik, radio, tv og film.

Værket giver læseren et solidt overblik over det hastigt voksende område, det giver korte og præcise forklaringer på de enkelte emner, og det præsenterer den nyeste viden og rummer mange henvisninger til, hvor man kan læse mere.

Leksikonet er skrevet og redigeret af en lang række forskere og faglige specialister fra især de skandinaviske lande.

3. udgaven er væsentligt udvidet og ændret i forhold til de forudgående udgaver. Der er kommet 50 nye opslag til, andre opslag er væsentligt ændret og stikordsregisteret er blevet fornyet.

Leksikonet findes også i en onlineversion, der udvides og opdateres løbende. Se om du har adgang via dit bibliotek eller uddannelsessted på: www.medieogkommunikationsleksikon.dk

Køb af institutionslicens: Kontakt Christian Vedel Melsen: cvm@samfundslitteratur.dk

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Hardcover)
3. udgave (2014), 
729 sider
Vejl. Pris
75,-
ISBN 9788759315231
Multimedie (Online produkt)
1. udgave (2022)
Vejl. Pris
150,-
ISBN 9788759318652

Yderligere information

NB: For en mere udførlig indholdsfortegnelse, vælg 'Kig i bogen' herover.

Forord ... 7

Artikler ... 11

Stikord ... 565

Litteraturliste ... 581

Forfattere ... 643

Sidebar section

Pensumeksemplarer ikke til rådighed

Det er ikke muligt at anmode om pensumeksemplarer af denne titel.

Læs mere om vores betingelser

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.