Læringsledelse | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

Læringsledelse

- løft til læring i skolen

Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvorfor er der ofte uro i klasseværelset? Og hvilken rolle spiller læreren for elevernes udbytte?

Den slags spørgsmål står ofte i kø, når der diskuteres skole - i uddannelsessammenhænge og blandt forældre og politikere.

Læringsledelse sammenfatter de vigtigste resultater af undersøgelsen Dansk...

Læs mere

Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvorfor er der ofte uro i klasseværelset? Og hvilken rolle spiller læreren for elevernes udbytte?

Den slags spørgsmål står ofte i kø, når der diskuteres skole - i uddannelsessammenhænge og blandt forældre og politikere.

Læringsledelse sammenfatter de vigtigste resultater af undersøgelsen Dansk skolekultur, hvor 5000 børn og ca. 200 lærere har deltaget.

Resultatet viser bl.a., at den gode lærer gør en forskel, men at det også handler om læringsledelse: Om at tage hånd om læringens rammer, så at uro og mistrivsel ikke står i vejen for elevernes udbytte af undervisningen.

Bidragene indeholder didaktiske overvejelser, værdimæssige overvejelser og læringsmæssige overvejelser.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2007), 
224 sider
Vejl. Pris
62,-
ISBN 9788759342060

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Thomas Bestle på tb@samfundslitteratur.dk.