Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Internationale virksomhedscases

Evnen til at foretage koblinger mellem teori og praksis er af afgørende betydning for at udvikle sig til at blive en kompetent problemløser. Ved at arbejde med relevante og komplekse problemstillinger i danske virksomheder, der opererer internationalt, kan den studerende afprøve den tillærte viden og dermed opnå øget indsigt i de teoretiske...

Læs mere

Evnen til at foretage koblinger mellem teori og praksis er af afgørende betydning for at udvikle sig til at blive en kompetent problemløser. Ved at arbejde med relevante og komplekse problemstillinger i danske virksomheder, der opererer internationalt, kan den studerende afprøve den tillærte viden og dermed opnå øget indsigt i de teoretiske værktøjers muligheder og begrænsninger.

Internationale virksomhedscases er et vigtigt supplement til de mere teoretiske lærebøger, og bogen kan hjælpe de studerende med at omsætte teorier og modelværk til praktiske og realistiske anbefalinger. Bogen indeholder udvalgte cases som spænder fra virksomheder i C20-størrelse til mellemstore virksomheder, både realistiske og fiktive der muliggør inddragelse af en række problemstillinger i forhold til undervisningens faglige indhold, læringsmål og pensumlister. Bogen har derfor en relativ bred faglig temaramme, og der er lagt vægt på casenes instruktive karakter i en pædagogisk sammenhæng.

Bogen henvender sig især til internationalt orienterede undervisningsfag og uddannelser på bachelorniveau i lidt bred forstand, bl.a. på en række HA-uddannelseslinjer og HD-områder.

Internationale virksomhedscases indeholder yderligere en række centrale og anvendelige modeller i appendix samt en udvidet principdisposition for en international marketingplan samt henvisninger til opdaterede informationskilder om internationale markedsforhold.

Internationale virksomhedscases vil også være særlig velegnet i sammenhæng med bogen Indtrængningsproblematikken i et globalt
perspektiv. Denne indeholder relevante teoretiske overvejelser omkring internationalisering, markedsvalg, indtrængningsstrategi og operationsformer.

 

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2017), 
256 sider
Vejl. Pris
300,-
ISBN 9788759330654
E-bog (LIX)
1. udgave (2017), 
256 sider
Vejl. Pris
240,-
ISBN 9788759331064

Yderligere information

INDHOLD

FORORD 7

CASEINTRODUKTION 10

UDVALGTE VIRKSOMHEDSCASES

Case 1) Bang & Olufsen 15
Case 2) IC GROUP 25
Case 3) AMBU 37
Case 4) DK Company 51
Case 5) HJP (FIKTIV) 63
Case 6) Kompan 75
Case 7) Rationelt Design (FIKTIV) 89
Case 8) Kohberg Bakery Group 101
Case 9) Toms gruppen 111
Case 10) LEO Pharma 121
Case 11) Novozymes 135
Case 12) Velux Gruppen 147
Case 13) Rosendahl Design Group 157
Case 14) JYSK 169
Case 15) Bestseller 181
Case 16) Cocio Chokolademælk 193
Case 17) Ventovision (FIKTIV) 201
Case 18) Fiskeimportøren (FIKTIV) 215
Case 19) Co-Ro 227

APPENDIX

APPENDIX A) Udvidet Principdisposition for en international markedsføringsplan 237
Appendix B) Overordnet analyseskema 243
APPENDIX C) ABELL s Three-Dimensional Business Definition 245
APPENDIX D) Centrale begreber i performance-analysen 247
APPENDIX E) Centrale begreber og indgange til marketingplanens økonomidel 251
APPENDIX F) Kilder til dansk og international markedsinformation 255

Sidebar section

Bestil pensumeksemplar

Er du underviser, har du mulighed for at bestille et pensumeksemplar af bogen.Gå til bestilling

Kontakt marketing

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.