Håndbog i strategisk public relations | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Håndbog i strategisk public relations

Effektive public relations er en nødvendig forudsætning når virksomheder, organisationer og myndigheder skal navigere i et ofte komplekst og konfliktfyldt krydsfelt af både modstridende og sammenfaldende interesser blandt deres stakeholdere.

PR-branchens overdøvende succes skyldes i høj grad, at der er tale om en hyper-pragmatisk profession. Der...

Læs mere

Effektive public relations er en nødvendig forudsætning når virksomheder, organisationer og myndigheder skal navigere i et ofte komplekst og konfliktfyldt krydsfelt af både modstridende og sammenfaldende interesser blandt deres stakeholdere.

PR-branchens overdøvende succes skyldes i høj grad, at der er tale om en hyper-pragmatisk profession. Der er næsten ingen grænser for, hvilke midler - iblandt også de mindre fine - som kan komme i spil i dette krydsfelt.

På samme måde er public relations som teoretisk disciplin præget af evnen til at indoptage input fra konkurrerende discipliner.

PR-fagets multidisciplinære tilgang er i høj grad afspejlet i denne håndbog, hvor førende forskere og praktikere går i dybden med forskellige aspekter af public relations.

Håndbog i strategisk public relations behandler bl.a. stakeholder management, corporate social responsibility og corporate communication. Det er alle discipliner, som har det strategiske arbejde med virksomheders legitimitet og omdømme som omdrejningspunkt.

Desuden giver den overblik over specialdiscipliner som issues management, krisekommunikation, public affairs og investor relations, der fokuserer på enkelte stakeholdere eller særlige problemstillinger.

I tilknytning til Håndbog i strategisk public relations er der udgivet en casesamling.


Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Hardcover m. smudsomslag)
1. udgave (2009), 
430 sider
Vejl. Pris
448,-
ISBN 9788759313138
E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2009), 
430 sider
Vejl. Pris
398,-
ISBN 9788759326756

Anmeldelser

Medier

"Jeg kan klart anbefale bogen, som på fyndig vis inderholder et flot overblik over de fleste væsentlige discipliner inden for PR, opridser teoretiske hovedstrømninger og ståsteder - og der spidsformuleres også et par dilemmaer."

Johannes P. Bøggild på Kommunikationsforening, 18. marts 2010

Læs mere
Medier

"Jeg kan klart anbefale bogen, som på fyndig vis inderholder et flot overblik over de fleste væsentlige discipliner inden for PR, opridser teoretiske hovedstrømninger og ståsteder - og der spidsformuleres også et par dilemmaer."

Johannes P. Bøggild på Kommunikationsforening, 18. marts 2010

Skjul beskrivelse

Yderligere information

  1. Introduktion til public relations ... 17
  2. Corporate communication   mellem styring og fleksibilitet ... 47
  3. Et stakeholderperspektiv på corporate communication, værdiskabelse og tillid ...67
  4. Corporate Social Responsibility. Strategier for kommunikation af social ansvarlighed ... 87
  5. Internettet som nyt vilkår for virksomhedernes PR ... 107
  6. Planlægning og evaluering af kommunikation ... 137
  7. Employer branding. På opdagelse i en ny branding-disciplin ... 157
  8. Investor relations. Kommunikation med strategien som udgangspunkt ... 179
  9. Pressehåndtering ... 197
  10. Spin ... 221
  11. Public affairs og den politiske virksomhed ... 243
  12. Issues management ... 277
  13. Krisekommunikation ... 303
  14. Globalisering og fremtiden for PR-faget ... 333

 

 

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.