Det interaktive museum | Samfundslitteratur

Søgefelt

Content section

search Kig i bogen

Det interaktive museum

...

Læs mere

Interaktion med publikum er en kerneopgave for museerne, som i disse år lægger vægt på at udvide og forandre denne interaktion. Det interaktive museum dokumenterer, diskuterer og perspektiverer, hvordan digitale medier er afgørende katalysatorer for disse ændringer.

Bogens kapitler giver teoretiske og praktiske redskaber til at analysere og forstå nye fysiske og virtuelle interaktionsformer inden for en række forskellige museumstyper fra kunstmuseer til science centre.

Forlag: Samfundslitteratur
Sprog: Dansk
Illustreret: Ja
Skjul beskrivelse

Køb bogen

Bog (Softcover)
1. udgave (2011), 
213 sider
Vejl. Pris
250,-
ISBN 9788759316047
E-bog (VitalSource Bookshelf)
1. udgave (2011), 
213 sider
Vejl. Pris
176,-
ISBN 9788759324943

Anmeldelser

Medier

"Det interaktive museum dokumenterer og diskuterer, hvordan museerne agerer i en konkurrencepræget verden. En verden hvor museerne konkurrerer både indbyrdes om publikum og ressourcer og mod uendeligt mange andre fritidstilbud."

... Læs mere
Medier

"Det interaktive museum dokumenterer og diskuterer, hvordan museerne agerer i en konkurrencepræget verden. En verden hvor museerne konkurrerer både indbyrdes om publikum og ressourcer og mod uendeligt mange andre fritidstilbud."

I Danske Museer

"I en glimrende antologi debatterer en håndfuld forskere de seneste tanker om, hvordan selv ældre museer kan formidle deres indhold i en elektronisk tidsalder."

Peter Michael Hornung i Politiken, 6. maj 2012

Skjul beskrivelse

Yderligere information

Figurer og tabeller ... 9

Introduktion. Interaktive museer: Hvordan og hvorfor? ... 11

DEL 1 · MATERIALER I BEVÆGELSE ... 25

1. Den museumsbesøgendes oplevelse: Hvem kommer, hvorfor og med hvilke følger? ... 27

2. Ordet er frit   og dit ... 43

3. Erindringer fra maskinen: En fortælling om digital museumsformidling ... 61

4. VÆGGEN: Digitale, interaktive oplevelser i et byrum ... 79

5. Unge i dialog med kunstmuseerne? En empirisk undersøgelse ... 103

DEL 2 · ORGANISATIONER I BEVÆGELSE ... 119

6. Principper for deltagelse ... 121

7. Efter heltefærden, samarbejde: organisatorisk læring og det mobile rum ... 153

8. Museet i dialog? ... 177

9. Museet som social platform ... 197

Om forfatterne ... 211

Sidebar section

Pensumeksemplar

Som underviser har du mulighed for at anmode om et pensumeksemplar af denne titel.

Anmod

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@samfundslitteratur.dk eller på telefon: 44 22 38 80.

Læs om vores persondatapolitik.

Kontakt fagredaktøren

Har du en idé til en lærebog, eller mangler der en bog inden for dit fag, hører vi gerne fra dig! Skriv til fagredaktør Henrik Schjerning på hs@samfundslitteratur.dk.